SEO tempatan memberikan cabaran unik untuk jenama perusahaan. Mari kita ketahui lima cabaran dan penyelesaian teratas untuk SEO tempatan perusahaan yang lebih baik.
Bagi syarikat perusahaan, SEO tempatan boleh menjadi sukar
kerana ia memerlukan pemahaman SEO "kebangsaan", Profil Perniagaan
Google dan memahami cara Google bertindak balas terhadap pertanyaan carian
teratas anda merentas geografi.
01.Mengetahui
Masa Untuk Mengutamakan SEO Tempatan vs Nasional
Mengetahui sama ada untuk mengutamakan pelan SEO
"tempatan" dan bukannya pendekatan SEO "kebangsaan" dan
sebaliknya adalah salah satu isu utama yang dihadapi oleh perniagaan.
Ini boleh difahami kerana tidak selalunya jelas pilihan mana
yang paling sesuai dengan keutamaan anda. Sukar untuk menentukan sama ada kata
kunci teratas yang anda sasarkan mempunyai niat setempat.
Tetapi kerana ia akan memberi impak yang besar pada sejauh
mana aktiviti anda mencapai matlamat perniagaan anda, ini adalah penting untuk
kejayaan keseluruhan strategi.
Anda boleh mereka bentuk strategi kata kunci anda dan
memilih cara mendekati dan menyokong pelaburan SEO anda dengan mengetahui
istilah yang Google anggap tempatan.
Anda boleh
kehilangan banyak trafik kerana reka bentuk tapak atau strategi kata kunci yang
lemah.
Pengetahuan
tentang Niat Carian Setempat
Apakah yang kita maksudkan dengan "niat carian
tempatan"?
Memahami niat carian membantu anda memutuskan maklumat yang
perlu diutamakan dan ciri yang akan muncul dalam hasil carian google.
Terdapat empat kategori asas niat carian untuk
dipertimbangkan untuk perbincangan ini:
- Carian dengan tumpuan nasional.
- Mencari menggunakan istilah separa kebangsaan.
- Carian dengan fokus setempat.
- Carian dengan fokus hiperlokal.
Unsur-unsur yang dipaparkan pada pencarian google boleh
membantu anda menentukan kategori pertanyaan carian sasaran anda, contohnya:
Pertanyaan untuk
Carian Nasional
Tiada tapak khusus negeri/bandar dan tiada pek peta terdapat
dalam pencarian google (contoh).
tangkapan screen dalam google november 2022
Tiada hasil "tempatan" dalam pencarian google ini,
yang menunjukkan bahawa Google tidak melihat sebarang niat setempat untuk
pertanyaan yang diberikan.
Pencarian google mungkin akan bertukar kepada hasil yang
menampilkan beberapa hasil tempatan apabila bilangan pencari yang besar mula
mengungkap semula pertanyaan ini dengan maklumat geografi, seperti "surat
khabar," yang membawa kita ke...
Carian Dengan Skop Separuh Kebangsaan
Tiada tapak khusus negeri atau bandar pada pencaraian google,
hanya pek peta (contoh).
tangkapan screen google november 2022
Carian Dengan Matlamat Carian Setempat
Pek peta dan beberapa ke semua halaman khusus negeri dan
bandar disertakan dalam pencaraian google (contoh).
tangkapan screen pada google november 2022
Google akan memaparkan pek peta tukang paip berdekatan untuk
frasa seperti "tukang paip," manakala hasil selebihnya pada halaman
satu ialah halaman lokasi. Google menganggap bahawa pengguna ingin mencari
tukang paip berdekatan.
Pertanyaan Niat Carian Hiper Tempatan
Di mana lokasi pencari adalah paling penting dan mempunyai
kesan yang besar pada hasil pencaraian google ialah kata kunci hiper-tempatan
(contoh).
tangkapan screen pada google november 2022
Jarak pengguna dan syarikat ialah faktor paling penting
dalam pertanyaan niat hiper-tempatan. Seperti yang anda lihat, pek peta
menggunakan sebahagian besar ruangdalam pencaraian google untuk pertanyaan ini.
Oleh itu, Google mungkin percaya bahawa [Insurans automatik berhampiran saya]
memerlukan hasil hiper-tempatan untuk memberi manfaat kepada pengguna.
PanduanMencari Niat Carian
- Analisis keputusan pencari google semasa merentas pelbagai geografi.
- Cari elemen peta dalam pencaraian google.
- Cari halaman khusus untuk negeri atau bandar anda.
- Periksa URL dan tajuk.
- Tentukan niat berdasarkan analisis konsistensi.
Cara Membuat
Strategi Untuk Pelbagai Niat Carian
Strategi
Kebangsaan
Strategi dengan tumpuan nasional akan memerlukan satu tan bahan dan kuasa.Jika anda telah mengenal pasti bahawa kata kunci sasaran anda berada dalam carian dengan sedikit atau tiada niat tempatan, tapak web utama anda haruslah tempat anda meletakkan sebahagian besar belanjawan SEO anda. Dengan mencipta pautan balik, ini akan membantu anda mendapatkan kedudukan tersebut.
Strategi separa tempatan
Dengan satu titik tumpuan tambahan, kata kunci separa tempatan memerlukan sebahagian besar perhatian anda semasa anda membina kandungan dan kuasa tapak utama anda. Anda mesti mengoptimumkan penyenaraian Profil Perniagaan Google anda kerana kata kunci separa tempatan menghasilkan pek peta.
Strategi Tempatan
Jika anda telah menunjukkan bahawa Google melihat kata kunci
anda sebagai setempat, struktur tapak anda akan menjadi lebih penting. Dengan
mencipta direktori tapak negeri atau bandar, anda boleh meningkatkan bilangan
carian.
Strategi Hiper-Tempatan
Adalah lebih baik untuk membina direktori halaman peringkat
negeri , bandar dan mengoptimumkannya untuk kata kunci yang berhampiran dengan
halaman lokasi unik apabila kata kunci keutamaan anda adalah hiper-tempatan.
Bergantung pada menegak anda, lapisan mungkin akan kelihatan
berbeza, tetapi secara amnya, ia mungkin menyerupai ini:
- Laman web negeri.
- Halaman bandar
- Alamat halaman.
02.Mempunyai Satu Sumber Kebenaran Untuk Maklumat Berasaskan
Lokasi
Ini tidak lagi menjadi isu terima kasih kepada firma
pengurusan penyenaraian tempatan seperti Yext dan Uberall.
Walau bagaimanapun, kami terus menemui syarikat dengan
beberapa lokasi yang tidak mempunyai "sumber kebenaran tunggal" untuk
semua data berkaitan lokasi mereka.
Jika anda belum
mempunyai ini, letakkannya di tempatnya.
03.Mengoptimumkan
Pencari Kedai
Banyak syarikat mengupah syarikat lain untuk menguruskan
pencari kedai mereka. Secara teorinya, tidak ada yang salah dengan ini, tetapi
terdapat beberapa cara yang boleh menjadi salah yang kami perhatikan:
Pencari Kedai
Hanya Carian
Pencari kedai yang cekap untuk SEO mestilah koleksi halaman
negeri, bandar dan lokasi yang disambungkan secara langsung yang boleh dilayari
oleh bot atau pengguna untuk mendapatkan kesemuanya. Walau bagaimanapun, kotak
carian sering disertakan pada halaman pencari kedai untuk banyak syarikat,
menjadikannya mudah untuk menemui lokasi anda.
Pastikan seni bina pencari anda dibina dengan cara ini,
kemudian.
Lokasi Kandungan
Halaman
Jenama kerap
memperuntukkan wang untuk mencipta lokasi di tapak web mereka tetapi
meninggalkan sedikit wang untuk kandungan tersebut.
Halaman lokasi
ringkas dengan nama syarikat, alamat, maklumat hubungan dan kategori barangan
dan perkhidmatan agak boleh diterima. Walau bagaimanapun, halaman lokasi dengan
kandungan tersendiri yang telah dipertingkatkan dan berkaitan dengan kawasan
dan subjek yang anda ingin beri kedudukan mungkin meningkatkan prestasi SEO.
Pengurus lokasi anda akan membantu dalam situasi ini.
Syarikat yang berjaya sering menggunakan tinjauan pengurus lokasi untuk
mengumpulkan maklumat tempatan yang asli.
Sumber lain boleh termasuk ulasan pengguna dari kawasan itu,
data tempat menarik tempatan bersindiket dan penjual teratas dalam niche.
Keutaman Kategori
Hari ini, hasil tempatan untuk kebanyakan pertanyaan
e-dagang muncul di bahagian atas pencaraian google. Kami sering menemui jenama
yang memenangi Pek Tempatan yang memaut dari halaman lokasi mereka ke kategori
penting mereka.
Anggap ia sebagai memberitahu Google bahawa lokasi yang anda
pilih adalah sesuai untuk kategori ini.
04. Pengurusan Dan Pengoptimuman Profil Perniagaan Google
Walaupun Profil Perniagaan Google (PPG) sebenarnya hanyalah
satu set penyenaraian halaman kuning untuk lokasi anda, terdapat pelbagai cara
untuk perniagaan melakukan kesilapan.
Berikut ialah beberapa kesukaran dan peluang yang berkaitan
dengan PPG.
Berhati-hati
Untuk Penyenaraian Berganda
Sungguh mengagumkan bahawa PPG masih membenarkan
penyenaraian pendua, tetapi saya baru sahaja bercakap dengan syarikat kawasan
perkhidmatan yang menghadapi masalah kedudukan. Hakikat bahawa mereka mempunyai
beberapa penyenaraian PPG agak jelas.
Keputusan mereka untuk kata kunci utama yang mereka sasarkan
meningkat sebanyak 15 kedudukan sebaik sahaja mereka mengalih keluar
penyenaraian pendua. Jadi, beri perhatian kepada mereka.
Tonton
penyenaraian anda dalam PPG
Penyenaraian PPG anda sentiasa berubah. Ulasan dan gambar
sedang ditambah oleh pengguna.
Jika Google percaya data daripada pihak ketiga lebih
dipercayai daripada anda sendiri, ia mungkin menggantikan maklumat anda.
PPG bukanlah sesuatu yang boleh anda "tetapkan dan
lupakan." Buat kaedah untuk sentiasa menyemak kemas kini pada halaman PPG
anda.
Papan Pemuka PPG akan menunjukkan kepada anda banyak
perubahan, tetapi tidak semuanya. Ini adalah salah satu sebab kami mencipta
aplikasi percuma sumber terbuka ini untuk menjejak pengubahsuaian imej PPG.
Skala Catatan
dalam PPG
Anda boleh menambah pengumuman ringkas yang dikenali sebagai
PPG Posts pada PPG anda. Ini boleh menjadi strategi murah untuk menarik pelawat
yang akan menukar dengan baik ke tapak web anda. Siaran mungkin mengandungi
teks, imej atau video.
Perniagaan selalunya tidak disediakan untuk membangunkan
kandungan bagi setiap rantau, yang merupakan kesukaran yang sering kita lihat.
Laksanakan kaedah untuk menghasilkan bahan pemasaran sedia PPG untuk promosi
baharu jika anda ingin melakukan Pos PPG untuk banyak lokasi.
Sebagai sebahagian daripada setiap promosi baharu, ini
selalunya memerlukan pembangunan versi grafik dan salinan pemasaran bersaiz GBP
(400 x 300) yang diluluskan.
Untuk menjejak prestasi, anda juga harus memastikan untuk
menandai pautan daripada siaran GBP anda dengan parameter penjejakan.
05. Mencipta Kehadiran Carian Setempat Untuk Pasaran Dan perniagaan kawasan
perniagaan
Tidak semua jenama perniagaan tempatan mempunyai lokasi
fizikal.
Banyak syarikat kawasan perkhidmatan (pkp) seperti tukang
paip dan atap serta jenama pasaran tempatan seperti Yelp, DoorDash dan Zillow
menyasarkan pertanyaan carian tempatan namun tidak dibenarkan untuk dipaparkan
dalam Pek Tempatan. Ini adalah akibat daripada ketiadaan kehadiran fizikal
dalam pasaran sasaran mereka.
Dan dengan berbuat demikian, mereka kehilangan banyak
kemungkinan klik dan pendapatan.
Penciptaan "menyimpan di dalam sebuah kedai " di
lokasi jenama rakan kongsi ialah strategi hebat untuk meningkatkan keterlihatan
pek tempatan, tetapi ia tidak akan berfungsi untuk setiap syarikat.
Seperti yang saya katakan di bahagian atas, terdapat banyak jenama perusahaan taktik SEO tempatan yang boleh digunakan.Semasa anda menggunakan taktik baharu, pastikan anda menguji, mengukur dan mengulang seperti mana-mana saluran pemasaran lain.