5 Cabaran SEO Perusahan Tempatan dan Cara mengatasinya

SEO tempatan memberikan cabaran unik untuk jenama perusahaan. Mari kita ketahui lima cabaran dan penyelesaian teratas untuk SEO tempatan perusahaan yang lebih baik.

Bagi syarikat perusahaan, SEO tempatan boleh menjadi sukar kerana ia memerlukan pemahaman SEO "kebangsaan", Profil Perniagaan Google dan memahami cara Google bertindak balas terhadap pertanyaan carian teratas anda merentas geografi.

Ini menunjukkan bahawa terdapat kesukaran yang tidak terhingga untuk pemasar carian perusahaan dalam SEO tempatan. Apakah kesukaran yang paling biasa dengan SEO tempatan untuk perniagaan? Mari kita siasat.

01.Mengetahui Masa Untuk Mengutamakan SEO Tempatan vs Nasional

Mengetahui sama ada untuk mengutamakan pelan SEO "tempatan" dan bukannya pendekatan SEO "kebangsaan" dan sebaliknya adalah salah satu isu utama yang dihadapi oleh perniagaan.

Ini boleh difahami kerana tidak selalunya jelas pilihan mana yang paling sesuai dengan keutamaan anda. Sukar untuk menentukan sama ada kata kunci teratas yang anda sasarkan mempunyai niat setempat.

Tetapi kerana ia akan memberi impak yang besar pada sejauh mana aktiviti anda mencapai matlamat perniagaan anda, ini adalah penting untuk kejayaan keseluruhan strategi.

Anda boleh mereka bentuk strategi kata kunci anda dan memilih cara mendekati dan menyokong pelaburan SEO anda dengan mengetahui istilah yang Google anggap tempatan.

Anda boleh kehilangan banyak trafik kerana reka bentuk tapak atau strategi kata kunci yang lemah.

Pengetahuan tentang Niat Carian Setempat

Apakah yang kita maksudkan dengan "niat carian tempatan"?

Memahami niat carian membantu anda memutuskan maklumat yang perlu diutamakan dan ciri yang akan muncul dalam hasil carian google.

Terdapat empat kategori asas niat carian untuk dipertimbangkan untuk perbincangan ini:

  1. Carian dengan tumpuan nasional.
  2. Mencari menggunakan istilah separa kebangsaan.
  3. Carian dengan fokus setempat.
  4. Carian dengan fokus hiperlokal.

Unsur-unsur yang dipaparkan pada pencarian google boleh membantu anda menentukan kategori pertanyaan carian sasaran anda, contohnya:

Pertanyaan untuk Carian Nasional

Tiada tapak khusus negeri/bandar dan tiada pek peta terdapat dalam pencarian google (contoh).

 

tangkapan screen dalam google november 2022

Tiada hasil "tempatan" dalam pencarian google ini, yang menunjukkan bahawa Google tidak melihat sebarang niat setempat untuk pertanyaan yang diberikan.

Pencarian google mungkin akan bertukar kepada hasil yang menampilkan beberapa hasil tempatan apabila bilangan pencari yang besar mula mengungkap semula pertanyaan ini dengan maklumat geografi, seperti "surat khabar," yang membawa kita ke...

 

Carian Dengan Skop Separuh Kebangsaan

Tiada tapak khusus negeri atau bandar pada pencaraian google, hanya pek peta (contoh).

tangkapan screen google november 2022

 Disebabkan bilangan klik tempatan dan nasional yang sama, pertanyaan separa kebangsaan seperti 'bank' mungkin mengandungi pek peta. Ini mungkin berlaku kerana sesetengah orang sedang mencari cawangan bank berdekatan, manakala yang lain cuba mencari halaman utama bank tersebut.

Carian Dengan Matlamat Carian Setempat

Pek peta dan beberapa ke semua halaman khusus negeri dan bandar disertakan dalam pencaraian google (contoh).

 

tangkapan screen pada google november 2022

Google akan memaparkan pek peta tukang paip berdekatan untuk frasa seperti "tukang paip," manakala hasil selebihnya pada halaman satu ialah halaman lokasi. Google menganggap bahawa pengguna ingin mencari tukang paip berdekatan.

Pertanyaan Niat Carian Hiper Tempatan

Di mana lokasi pencari adalah paling penting dan mempunyai kesan yang besar pada hasil pencaraian google ialah kata kunci hiper-tempatan (contoh).

 

tangkapan screen pada google november 2022

Jarak pengguna dan syarikat ialah faktor paling penting dalam pertanyaan niat hiper-tempatan. Seperti yang anda lihat, pek peta menggunakan sebahagian besar ruangdalam pencaraian google untuk pertanyaan ini. Oleh itu, Google mungkin percaya bahawa [Insurans automatik berhampiran saya] memerlukan hasil hiper-tempatan untuk memberi manfaat kepada pengguna.

PanduanMencari Niat Carian

  1. Analisis keputusan pencari google semasa merentas pelbagai geografi.
  2. Cari elemen peta dalam pencaraian google.
  3. Cari halaman khusus untuk negeri atau bandar anda.
  4. Periksa URL dan tajuk.
  5. Tentukan niat berdasarkan analisis konsistensi.

Cara Membuat Strategi Untuk Pelbagai Niat Carian

Strategi Kebangsaan

Strategi dengan tumpuan nasional akan memerlukan satu tan bahan dan kuasa.Jika anda telah mengenal pasti bahawa kata kunci sasaran anda berada dalam carian dengan sedikit atau tiada niat tempatan, tapak web utama anda haruslah tempat anda meletakkan sebahagian besar belanjawan SEO anda. Dengan mencipta pautan balik, ini akan membantu anda mendapatkan kedudukan tersebut.

Strategi separa tempatan

Dengan satu titik tumpuan tambahan, kata kunci separa tempatan memerlukan sebahagian besar perhatian anda semasa anda membina kandungan dan kuasa tapak utama anda. Anda mesti mengoptimumkan penyenaraian Profil Perniagaan Google anda kerana kata kunci separa tempatan menghasilkan pek peta.

Strategi Tempatan

Jika anda telah menunjukkan bahawa Google melihat kata kunci anda sebagai setempat, struktur tapak anda akan menjadi lebih penting. Dengan mencipta direktori tapak negeri atau bandar, anda boleh meningkatkan bilangan carian.

Strategi Hiper-Tempatan

Adalah lebih baik untuk membina direktori halaman peringkat negeri , bandar dan mengoptimumkannya untuk kata kunci yang berhampiran dengan halaman lokasi unik apabila kata kunci keutamaan anda adalah hiper-tempatan.

Bergantung pada menegak anda, lapisan mungkin akan kelihatan berbeza, tetapi secara amnya, ia mungkin menyerupai ini:

 Halaman indeks untuk pencari.

  • Laman web negeri.
  • Halaman bandar
  • Alamat halaman.

02.Mempunyai Satu Sumber Kebenaran Untuk Maklumat Berasaskan Lokasi

Ini tidak lagi menjadi isu terima kasih kepada firma pengurusan penyenaraian tempatan seperti Yext dan Uberall.

Walau bagaimanapun, kami terus menemui syarikat dengan beberapa lokasi yang tidak mempunyai "sumber kebenaran tunggal" untuk semua data berkaitan lokasi mereka.

Jika anda belum mempunyai ini, letakkannya di tempatnya.

03.Mengoptimumkan Pencari Kedai

Banyak syarikat mengupah syarikat lain untuk menguruskan pencari kedai mereka. Secara teorinya, tidak ada yang salah dengan ini, tetapi terdapat beberapa cara yang boleh menjadi salah yang kami perhatikan:

Pencari Kedai Hanya Carian

Pencari kedai yang cekap untuk SEO mestilah koleksi halaman negeri, bandar dan lokasi yang disambungkan secara langsung yang boleh dilayari oleh bot atau pengguna untuk mendapatkan kesemuanya. Walau bagaimanapun, kotak carian sering disertakan pada halaman pencari kedai untuk banyak syarikat, menjadikannya mudah untuk menemui lokasi anda.

Pastikan seni bina pencari anda dibina dengan cara ini, kemudian.

Lokasi Kandungan Halaman

Jenama kerap memperuntukkan wang untuk mencipta lokasi di tapak web mereka tetapi meninggalkan sedikit wang untuk kandungan tersebut.

Halaman lokasi ringkas dengan nama syarikat, alamat, maklumat hubungan dan kategori barangan dan perkhidmatan agak boleh diterima. Walau bagaimanapun, halaman lokasi dengan kandungan tersendiri yang telah dipertingkatkan dan berkaitan dengan kawasan dan subjek yang anda ingin beri kedudukan mungkin meningkatkan prestasi SEO.

Pengurus lokasi anda akan membantu dalam situasi ini. Syarikat yang berjaya sering menggunakan tinjauan pengurus lokasi untuk mengumpulkan maklumat tempatan yang asli.

Sumber lain boleh termasuk ulasan pengguna dari kawasan itu, data tempat menarik tempatan bersindiket dan penjual teratas dalam niche.

Keutaman Kategori

Hari ini, hasil tempatan untuk kebanyakan pertanyaan e-dagang muncul di bahagian atas pencaraian google. Kami sering menemui jenama yang memenangi Pek Tempatan yang memaut dari halaman lokasi mereka ke kategori penting mereka.

Anggap ia sebagai memberitahu Google bahawa lokasi yang anda pilih adalah sesuai untuk kategori ini.

04. Pengurusan Dan Pengoptimuman Profil Perniagaan Google

Walaupun Profil Perniagaan Google (PPG) sebenarnya hanyalah satu set penyenaraian halaman kuning untuk lokasi anda, terdapat pelbagai cara untuk perniagaan melakukan kesilapan.

Berikut ialah beberapa kesukaran dan peluang yang berkaitan dengan PPG.

Berhati-hati Untuk Penyenaraian Berganda

Sungguh mengagumkan bahawa PPG masih membenarkan penyenaraian pendua, tetapi saya baru sahaja bercakap dengan syarikat kawasan perkhidmatan yang menghadapi masalah kedudukan. Hakikat bahawa mereka mempunyai beberapa penyenaraian PPG agak jelas.

Keputusan mereka untuk kata kunci utama yang mereka sasarkan meningkat sebanyak 15 kedudukan sebaik sahaja mereka mengalih keluar penyenaraian pendua. Jadi, beri perhatian kepada mereka.

Tonton penyenaraian anda dalam PPG

Penyenaraian PPG anda sentiasa berubah. Ulasan dan gambar sedang ditambah oleh pengguna.

Jika Google percaya data daripada pihak ketiga lebih dipercayai daripada anda sendiri, ia mungkin menggantikan maklumat anda.

PPG bukanlah sesuatu yang boleh anda "tetapkan dan lupakan." Buat kaedah untuk sentiasa menyemak kemas kini pada halaman PPG anda.

Papan Pemuka PPG akan menunjukkan kepada anda banyak perubahan, tetapi tidak semuanya. Ini adalah salah satu sebab kami mencipta aplikasi percuma sumber terbuka ini untuk menjejak pengubahsuaian imej PPG.

Skala Catatan dalam PPG

Anda boleh menambah pengumuman ringkas yang dikenali sebagai PPG Posts pada PPG anda. Ini boleh menjadi strategi murah untuk menarik pelawat yang akan menukar dengan baik ke tapak web anda. Siaran mungkin mengandungi teks, imej atau video.

Perniagaan selalunya tidak disediakan untuk membangunkan kandungan bagi setiap rantau, yang merupakan kesukaran yang sering kita lihat. Laksanakan kaedah untuk menghasilkan bahan pemasaran sedia PPG untuk promosi baharu jika anda ingin melakukan Pos PPG untuk banyak lokasi.

Sebagai sebahagian daripada setiap promosi baharu, ini selalunya memerlukan pembangunan versi grafik dan salinan pemasaran bersaiz GBP (400 x 300) yang diluluskan.

Untuk menjejak prestasi, anda juga harus memastikan untuk menandai pautan daripada siaran GBP anda dengan parameter penjejakan.

05. Mencipta Kehadiran Carian Setempat Untuk Pasaran Dan perniagaan kawasan perniagaan

Tidak semua jenama perniagaan tempatan mempunyai lokasi fizikal.

Banyak syarikat kawasan perkhidmatan (pkp) seperti tukang paip dan atap serta jenama pasaran tempatan seperti Yelp, DoorDash dan Zillow menyasarkan pertanyaan carian tempatan namun tidak dibenarkan untuk dipaparkan dalam Pek Tempatan. Ini adalah akibat daripada ketiadaan kehadiran fizikal dalam pasaran sasaran mereka.

Dan dengan berbuat demikian, mereka kehilangan banyak kemungkinan klik dan pendapatan.

Penciptaan "menyimpan di dalam sebuah kedai " di lokasi jenama rakan kongsi ialah strategi hebat untuk meningkatkan keterlihatan pek tempatan, tetapi ia tidak akan berfungsi untuk setiap syarikat.

Seperti yang saya katakan di bahagian atas, terdapat banyak jenama perusahaan taktik SEO tempatan yang boleh digunakan.Semasa anda menggunakan taktik baharu, pastikan anda menguji, mengukur dan mengulang seperti mana-mana saluran pemasaran lain.

 

 

 

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama