Pelancaran Siri POCO X5 Pro Pada 6 Februari

 

poco

Selepas berbulan-bulan spekulasi, POCO telah mengumumkan secara rasmi bahawa ia akan mengeluarkan kemas kini kepada siri X telefon pintar midrange minggu depan. Kali ini akan ada dua peranti yang akan menjayakan X4 Pro tahun lepas: POCO X5 standard dan X5 Pro yang lebih tinggi.

Telefon baharu itu berpotensi pertama kali dikesan di tangan pemain kriket India awal bulan ini, yang telah disahkan secara rasmi sebagai duta jenama itu. Walaupun begitu, syarikat itu tidak mendedahkan sebarang maklumat rasmi mengenai barisan baharu selain nama mereka, walaupun peruncit Bulgaria mungkin secara tidak sengaja membocorkan kebanyakan helaian spesifikasi telefon minggu lepas.

pelancaran poco x5 dan poco x5 Pro 

Jika kebocoran itu benar, X5 Pro hanya akan menjadi kemas kini tambahan daripada pendahulunya, dengan peningkatan terbesar ialah SoC. Ia nampaknya akan memaparkan paparan AMOLED 6.67-inci yang sama seperti X4 Pro, dan walaupun kadar penyegaran tidak disenaraikan, kemungkinan besar ia akan mempunyai paparan 120Hz sama seperti model sebelumnya.

POCO X5 Pro dilaporkan juga akan berjalan pada cipset Qualcomm Snapdragon 778G, dengan sehingga 8GB RAM dan 256GB storan dengan slot kad mikroSD. Persediaan kamera dikatakan tidak akan berubah dengan lensa utama 108MP, ultra lebar 8MP dan sensor 2MP.

Versi vanila membawa banyak ciri yang sama seperti rakan sejawatannya yang lebih tinggi tetapi, sudah tentu, dengan beberapa penurunan. POCO X5 disenaraikan sebagai menggunakan paparan AMOLED 6.7-inci 120Hz yang sama dan dijalankan pada cip Snapdragon 695 X4 Pro.

facebook poco

Walaupun kedua-dua telefon dikatakan dikuasakan oleh bateri 5,000mAh, kelajuan pengecasan antara X5 dan X5 Pro dilaporkan akan berbeza menggunakan 33W dan 67W masing-masing. Telefon POCO baharu akan mengadakan pelancaran global dalam talian pada 6 Februari, 8 malam (waktu Malaysia).

[Sumber:Facebook POCO]

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama