10 Peranti pintar yang menjadikan rumah menjadi moden

 

Hello,kami kembali lagi dengan membawa khabar yang mengembirakan buat kita semua,kali ini Kami akan membahas peranti rumah pintar yang sangat popular saat ini.Harga untuk peranti pintar itu juga berpatutan saat ini dan cara penggunaannya juga sangat mudah.

Kebanyakan peranti pintar saat ini boleh dikendalikan melalui telefon dengan perintah suara seperti mematikan dan menghidupkan lampu,memutar lagu,membacakan berita serta memberikan informasi mengenai cuaca.

Nah untuk kamu yang tertarik mengubah rumah menjadi lebih moden dan menarik,berikuti kami akan memberi tahu 10 peranti rumah pintar terbaik untuk dibeli.

1.Nest video doorbell

doorbell

Sebahagian besar orang apabila tiba di sebuah rumah suda pasti mereka akan mencari lonceng rumah bukan ,kini melalui video doorbell dari google nest kamu juga boleh melihat siapa saja yang pernah berkunjung ke rumah kamu.

Peranti ini sangat mudah digunakan hanya menyambungkan WI-FI rumah dan kamu suda boleh melihat situasi di depan pintu rumah hanya melalui telefon dalam berbentuk video.Selain itu,kamu juga boleh berlangganan nest aware untuk mengakses sejarah kamera dan juga pengaktifan alam.

2.August Smart Lock Pro

smart lock

Sebuah rumah tidak akan selamat tanpa mempedulikan kepentingan keselaman yang terjamin.Oleh itu,salah satu produk keselamatan terbaik dari kategori ini adalah August Smart Lock Pro.Kunci pintu pintar ini bukan sahaja  memudahkan aktivitasi keluar masuk rumah dengan mudah tapi juga lebih selamat.

August juga telah menambahkan fitur WI-FI ke generasi terbarunya,melalui peranti ini pengguna boleh mengunci dan membuka kunci pintu dari mana pun melalui aplikasi .

3.Arlo Pro 3

Untuk keselamatan tambahan ,selain kunci rumah pintar,kamu juga boleh memiliki kamera CCTV wireless yang boleh diletakkan di mana saja.Menjawab keperluaan ini,Arlo meluncurkan Arlo Pro 3.

arlo pro 3

Arlo pro 3 adalah karema wireless yang dirancang untuk digunakan di luar rumah mahupun dalam rumah,ini dilengkapi dengan fitur night version dan audio dua arah untuk menakuti orang yang mengcurigakan.

Selain itu,Arlo pro 3 juga memiliki lampu bawaan yang dapat menyala di malam hari.untuk pemantauan pengguna dapat melihat video langsung dengan kualitas 2K HDR.Kelebihan yang lain dari Arlo pro 3 adalah baterai yang boleh bertahan sehingga tiga sampai enam bulan.

4.Nest Protect

nest protect

Nest protect adalah peranti lain yang membuat rumah lebih selamat,sementara video doorbell difokuskan untuk masalah yang boleh dilihat.Nest protect bekerja sabagai solusi untuk masalah yang tidak terlihat seperti asap dan karbon monoksida yaitu gas tanpa baud an warna.

Nest protect memiliki dua versi yaitu dengan kabel atau baterai dan peringatan ditampilkan dalam bentuk suara manusia, juga peranti rumah pintar fleksibel ini juga boleh kamu matikan alarmnya melalui dari HP.

5.iRobot Roomba i3 EVO

Pembersih hampagas robot ini sedikit lebih murah daripada model lain, tetapi ia dilengkapi dengan teknologi terkini. Termasuk Pemetaan Pintar, di mana pembersih vakum robot mencipta peta maya rumah anda.

Irobot roomba i3 evo

IRobot Roomba i3 EVO juga memeliki penapis tambahan ,kabel pengecasan panjang dan model tanpa stesen pengosongan automatik.

6.Amazon Echo 4th Gen

Speaker berasaskan Alexa ini memiliki woofer berukuran 3 inci dan sepasang tweeter 0.8 inci untuk kualitas audio yang padu.Speaker ini juga dibekali dengan sejumlah mikrofon yang dicipta untuk tetap boleh menerima perintah suara dari jarak 9 meter dan ruangan yang bising.

echo 4th gen

Alexa yang jadi asisten pintar utama juga mendukung banyak peranti rumah pintar dan Echo dapat menyambung semuanya untuk mengubah rumah pengguna menjadi lebih pintar.Echo juga digunakan untuk hal-hal dasar seperti menetetapkan lagu,memberikan informasi berita atau cuaca dan bermain trivia

7.Nest learning Thermostat

nest learning thermostat

Nest learning thermostat merupakan termostat maju yang menawarkan cara pintar untuk memanaskan dan mensejukkan rumah kamu secara automatik.Google juga membuat peranti ini mesra pengguna dengan boleh dipasang dan diatur dalam 30 minit saja,kita juga boleh mengatur temperatur langsung dari telefon.

Learning thermostat juga dapat beralih ke pengaturan “eco” apabila kamu sedang di luar ,peranti ini tersedia dengan banyak pilihan warna seperti hitam,silver dan emas.

8.Samsung smartThings Hub

smartThing hub

Kebanyakkan peranti rumah pintar memerlukan hub untuk boleh berkerja dengan sempurna.SmartThing Hub dari Samsung menjadi salah satu hub yang baru-baru ini menghadirkan  generasi ketiga.

Hub atasan ini dapat mengendalikan pelbagai peranti rumah pintar secara langsung seperti bohlam pintar,kamera dan kunci.

9.Mi LED Smart Bulb

Mi LED smart buld merupakan produk dari xiaomi,mempunyai fitur struktur optik yang dikombinasikan dengan LED.seperti namanya Mi LED smart Bulb nenberikan pencahayaan yang stabil dan mencegah lampu berkelip sehingga dapat memberikan perlindungan terbaik pada mata.

Mi LED smart

Peranti ini juga dapat dihubungkan dengan WI-FI dan terintegrasi dengan Xiaomi smart sensors,Kita dapat mengendalikan lampu dengan muda melalui aplikasi Mi Home.Selain itu ,Mi LED Smart Buld juga hadir dengan warna putih dan pelbagai warna yang dapat menyesuaikan suasana hati hebat bukan.

10.Chromecast with Google TV

Yang terakhir adalah peranti Google nest namun tanpa Nest pada namanya.Chromecast with google tv menghadirkan alternative menarik untuk mengontrol banyak peranti rumah pintar dalam satu lokasi pusat.kita juga boleh menginstal beberapa aplikasi pendukung dan menggunakan remote baru untuk membantu segalanya.

chromecast with google tv

Yang terpenting dengan adanya chromecast with google tv terdapat beberapa layanan streaming terkenal seperti Netflix,apple tv dan banyak lagi.

Jadi bagimana sahabat adakah anda tertarik dengan peranti rumah pintar ini?balas di ruangan komen ya!

Sumber:(jalantikus) 

 

 

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama